Handelsbetingelser aakjaer.dk

Webshoppen drives af:
Aakjær ApS
Strandbygade 46
6700 Esbjerg
CVR Nr: 34602409
Bank: 9244 4572624515

Kontakt os
Telefon: 7514 3940
E-mail: 
kontakt@aakjaer.dk

 

BESTILLING

Du bestiller dine produkter ved at klikke på ”køb” ud for produktet. De er hermed lagt i din indkøbskurv. Når du har fundet de produkter, du ønsker, skal du klikke på ikonet ”indkøbskurv”. Her skal du tjekke, at din bestilling er korrekt.
Dernæst skal du tjekke, at dine personlige oplysninger er korrekte. Skal produkterne leveres på en anden adresse end din egen, f.eks. din arbejdsplads, skal du også udfylde felterne vedr. levering. Herefter vælger du betalingskort og leveringsområde inden for DK. Når du har godkendt din bestilling og vore forretningsbetingelser, gennemfører du betalingen, der foregår via e-Pay. Bemærk, at du ved markering af feltet ”jeg har læst og accepteret Aakjærs ’s vilkår” erklærer dig indforstået med nærværende salgs- og leveringsbetingelser. 
Så snart du har afsluttet din bestilling modtager du pr. e-mail en ordrebekræftelse, som vi anbefaler, at du kontrollerer.

 

PRISER OG BETALING

Alle nævnte priser på Aakjærs er inkl. 25 % moms og de i dag gældende afgifter.

Ved køb på Aakjærs vil de informationer, du skal afgive i forbindelse med betaling, blive krypteret, inkl. dine oplysninger om din bankkonto. Køb på Aakjærskan betales med Visa/Dankort, eDankort, Visa Electron, MasterCard, Maestro og MobilePay. 
Vi trækker først beløbet på din konto, når de produkter du har bestilt, afgår fra vores lager. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
På vegne af PBS opkræves der et mindre gebyr pr. transaktion. Dette beløb afregnes til PBS.

Dankort opkræves ikke gebyr

MasterCard, Maestro, Visa, Visa Electron, Diners opkræves 1,25 % af dansk kortomsætning,

Udenlandsk kortomsætning opkræves 3,75 % af beløbet.

LEVERING

Levering af pakker uden flasker, leveres som Privatpakke Norden med PostDanmark, prisen er 89,- pr pakke. Pakkerne omdeles ikke, men leveres til nærmeste PakkeBoks, og kunden adviseres af PostDanmark når pakken er leveret i Pakkeboksen. Vil du sikre dig, at din pakke håndteres så skånsomt som muligt, anbefaler vi, at du vælger "Service Logistik / Last Mile" leveringsformen, da disse pakker håndteres 100 % manuelt, og f.eks. ikke bliver tippet ud af de store bure i sorteringsanlægget hos Post Danmark, men altid bliver håndteret af mennesker, prisen for denne leveringsform er 89,-.

Ved forsendelse af gaver, pakker vi disse i den emballage, vi vurderer, vil være sikrest i forhold til, at din gave kommer frem uden skræmmer osv. Dette betyder, at vi lejlighedsvist pakker i en anden gavekasse/emballage end der er angivet på produktbilledet.

Vi bruger Post Danmarks ”Service Logistik / Last Mile” system til levering af pakker indeholdende flasker, dette betyder, at varerne håndteres skånsomt. Vi anbefaler derfor, at du angiver et sted, hvor postbudet må stille pakken, hvis der ikke træffes nogen på adressen. Derfor vil en levering på din arbejdsplads være at foretrække. Der kan ikke leveres til Pakkebokse når der er tale om leveringer med flasker. Vi forbeholder os retten til at ændre til denne leveringsform, da den er mest skånsom for din pakke. 

Du betaler udelukkende vor udgift til Post Danmark, ja ofte endda kun en del heraf. 

Vi påtager os IKKE at levere til udlandet eller til Færøerne og Grønland.

Vi sender en elektronisk faktura til din e-mail adresse.

 

FORTRYDELSESRET

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. 

 

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved kontakt@aakjaer.dk telefon 75143940 eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. 

                                                                                                                        

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

 

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

 

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for chokolade, kaffe, te, lakrids, specialiteter og øvrige produkter, der kan skades ved temperaturudsving under forsendelse.

Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. kr. 200,-

 

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

  1. Levering af alkoholholdige drikkevarer, hvor prisen blev fastsat ved købsaftalens indgåelse og levering først kan finde sted efter 30 dage, og hvor den faktiske værdi afhænger af markedskonjunkturer, som den erhvervsdrivende ikke har indflydelse på.

  2. Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.

     

     

    Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

 

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

 

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

 

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

 

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Aakjærs

Strandbygade 46

6700 Esbjerg 75143940

 

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse, mod forudgående aftale.

 

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

 

REKLAMATIONSRET

Aakjærs yder købelovens 2 års reklamationsret, dog er reklamationsretten begrænset af produkternes naturlige holdbarhed. Retten dækker ikke skader forvoldt ved forkert opbevaring, eller andre skader, der er påført produktet efter levering.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Der kan ikke reklameres på vine hvis det omhandler misforhold mellem billede på www.aakjaer.dk og aktuel leveret årgang. Billedet vil kunne afvige på årgangsniveau, da vi hos Aakjærs ikke altid har adgang til opdateret billedmateriale fra vores leverandører. Hvis layout på etiketten generelt skiftes, vil billedet blive opdateret til det aktuelle layout. Vinen der leveres er smagt og godkendt af Aakjæs sommelier, og smagsnoter for vinen er altid opdaterede til den aktuelle årgang.

I forbindelse med evt. reklamation letter det vort arbejde og sikrer dig en hurtig og smertefri behandling af sagen af sagen, hvis du sender en mail til kontakt@Aakjaer.dk. Er din reklamation berettiget har du mulighed for at få produktet ombyttet, eller du kan få dine penge tilbage, hvis du returnerer de fejlbehæftede varer til:

Aakjærs
Strandbygade 46
6700 Esbjerg

Vi modtager ikke forsendelser sendt pr. efterkrav.

Skulle der ved modtagelsen af en bestilling vise sig mangler eller fejl, anbefaler vi, at du meddeler os dette så hurtigt som muligt på kontakt@Aakjaer.dk og senest efter to hverdage.

Vil du vide mere om sikkerhed, rettigheder, pligter og procedurer ved handel på Internettet, kan du søge information her:
Forbrugeraftaleloven
E-handelsmærket

 

PERSONDATAPOLITIK

Aakjærs indsamler i forbindelse med oprettelse af bruger login følgende personlige oplysninger:
E-mail adresse, navn, postadresse, postnummer og by, telefon nummer. Det gør vi af følgende grunde. Dels for at vi kan sende ordrebekræftelser og fakturakopier til dig pr. e mail, og dels for at vi kan levere evt. bestilte produkter til dig på den korrekte adresse. Disse oplysninger transmitteres ikke krypteret til Aakjærs. Vi anvender endvidere logstatistik for at give dig mulighed for at se eventuelle tidligere køb på Aakjærs
Der anvendes cookies. De registrerede oplysninger opbevares i de fem år, der bogføringslovens krav om opbevaring af regnskabsmateriale. Aakjærs forpligter sig samtidig til ikke at bruge dine afgivne oplysninger til andre formål end til brug for vor formidling af information om vores produkter til dig. Vi videregiver ikke til andre fysiske eller juridiske personer eller selskaber, med mindre du udtrykkeligt har givet dit samtykke hertil. Dataansvarlig er den til enhver tid ansvarlige direktion for Aakjær ApS.

Som registreret hos Aakjær ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til kontakt@aakjaer.dk

 

 

KLAGEADGANG

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til (indsæt kontaktinformation for relevant person/enhed hos den erhvervsdrivende i webshoppen). Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt;  

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsensvej 35

2500 Valby

www.forbrug.dk

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her -http://ec.europa.eu/odr

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret 29.11.2016

 

 

 

 

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:

www.aakjaer.dk

Strandbygade 46

6700 Esbjerg

E-mail: kontakt@aakjaer.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)